piątek, 25 września 2020

Zaateroth, The Weaver of Shadows(Bartuk) vs Baldur the Stonesoul(Krecior) - 23.09.2020

 


SCENARIUSZ: Bunkers

INFERNALS

Theme: Dark Legacy 75 / 75 Army 
Zaateroth, The Weaver of Shadows - WJ: +26 
- Foreboder - PC: 4 (Battlegroup Points Used: 4) 
- Tormentor - PC: 12 (Battlegroup Points Used: 12) 
- Tormentor - PC: 12 (Battlegroup Points Used: 10) 
- Tormentor - PC: 12 - Tormentor - PC: 12 
 
 Infernal Gate - PC: 12 
 
 Alain Runewood, Lord of Ash - PC: 0 
Great Princess Regna Gravnoy - PC: 0 
Hermit of Henge Hold - PC: 0 
Lord Roget d'Vyaros - PC: 4 
Nicia, Hound of the Abyss - PC: 4 
Valin Hauke, The Fallen Knight - PC: 7 
The Wretch - PC: 4 
The Wretch - PC: 4 
Saxon Orrik - PC: 4 
 
Cultist Band - Leader & 3 Grunts: 5 
Cultist Band - Leader & 3 Grunts: 5
 
Objective: Leczenie
 
 
CIRCLE OF OROBOROS

Theme: The Bones of Orboros 75 / 75 Army 
Baldur the Stonesoul - WB: +30 
- Woldwrath - PC: 37 (Battlegroup Points Used: 30) 
- Woldwrath - PC: 37 
- Woldwarden - PC: 14 
 
 Well of Orboros - PC: 10 
 
Blackclad Stoneshaper - PC: 0 
Blackclad Stoneshaper - PC: 0 
Hermit of Henge Hold - PC: 5 
Chuck Dogwood - PC: 0 
Gallows Grove - PC: 2 
 
Shifting Stones - Leader & 2 Grunts: 0 
Shifting Stones - Leader & 2 Grunts: 0
 
Objective: Leczenie
 
ROZSTAWIENIE:
 
Krecior wygrywa rzut na zaczynanie i wybiera stronę bez domku. Dość oczywista sprawa nie wymagająca obszernego objaśnienia biorąc pod uwagę, że ma w armii trzy huge base'y. Zaczynam więc pierwszy. Gram w konfiguracji Zaateroth trochę inaczej niż zwykle, trochę na próbę. Krecior też na próbę i trochę z przymrużeniem oka na dwóch huge base bestiach. 
 

 TURA 1A - INFERNALE
 
W prawdzie rozpiska na Zaateroth jest odrobinę zmieniona bo ciągle jestem na etapie testów i z każdą grą delikatnie ją modyfikuję, ale początek dość typowo. Wszystko biegnie do przodu lub idzie rzucając zaklęcia. Horrory w większości stawiam tak żeby były w 5" od Infernal Gate. Zaateroth poświęca Wretch'a i przywołuje Desolatora w takim miejscu żeby chmurka, która powstaje z przyzwanym horrorem dotykała lasu. Dodatkowo Zaateroth rzuca Rites of Torment. Regna rzuca Deceleration i przyzywa Shrieker'a. Większość modeli staram się ustawić za chmurką i lasem albo chociaż częściowo za coverem od domku, który stoi w strefie. Dodatkowo tak żeby możliwie jak najwięcej z nich było w zasięgu Deceleration od Regny, generalnie to staję poza zasięgami strzałów Woldwrath'ów i Well of Oroboros ale nigdy nie wiadomo czy strzałów nie zniesie w moją stronę.
 

TURA 1B - CIRCLE OF OROBOROS
 
Well of Oroboros przywołuje Blacklad Wayfarer'a. Baldur rzuca Roots of the Earth na Woldwrath'a oraz Rock Wall przed jednego z huge'a. Woldwarden rzuca Roots of the Earth na drugiego Woldwrath'a i armia ustawia się poza zasięgami moich ewentualnych szarż.
 

TURA 2A - INFERNALE
 
Zaateroth tnie się o sześć punktów i odzyskuje wszystkie esencje oraz podtrzymuje Rites of Torment. Regna poświęca jednego kultystę i również odzyskuje wszystkie esencje. Staram się tak spozycjonować modele żeby były poza zasięgami szarż albo polem widzenia Kreciora i tak Tormentor na samym dole 4" od flagi ale poza Woldwrath'em. Reszta przed bramą również poza Wold'em ale mając go w zasięgu przy trigerze Rites of Torment i użyciu studnii. Sam wymierzyłem, że jestem poza zasięgiem Hunter's Mark'a. Zaateroth mocno do przodu ale wydawało mi się, że za lasem i chmurką będzie bezpieczna. Poświęca kolejnego Wretch'a i przyzywa Desolatora, zostaje na trzech punktach esencji. Horrory na górze - Tormentor i Shrieker stają 4" od flagi. Regna tradycyjnie rzuca Deceleration a reszta lekko się przesuwa do przodu trochę bez pomysłu. Po przełączeniu czasu orientuje się, że w ogóle nie aktywowałem swojego Hermita. 
 

TURA 2B - CIRCLE OF OROBOROS

Krecior podchodzi Gallows Grove'm do flagi na górze. Hermitem tak aby contestować flagę na środku a Chkuciem Dogwood'em staje w taki sposób żeby mieć w command rangu oba Woldwrath'y. Jeden Wold podchodzi i strzela w Regnę która ginie a w jej miejscu zostaje AOE 5" Electro Field, którego nie widać na mapie. Drugi Wold trample'uje i dokupuje ataki w Zaateroth. Trafia tylko jednym i Zaat transferuje jedenaście punktów w jednego z Horrorów, niestety ona, Saxon Orrick i Hermit są knockdown. Baldur na końcu rzuca FEAT'a i stawia Rock Wall blokując dojście do jednego Wolda.
Zdobywamy po jednym punkcie za strefy

INFERNALE - 1
CIRCLE OF OROBOROS - 1

 
TURA 3A - INFERNALE

Zaateroth poświęca jednego kultystę i odzyskuje wszystkie esencje. Podtrzymuje Rites of Torment oraz wstaje z knockdown'a. Lord Roget rzuca Ghost Walka na jednego z Tormentor'ów. Saxon Orrick wstaje z knockdown'a i daje pathfindera kolejnemu Tormentor'owi. Nicia próbuje ustrzelić Gallows Grove'a na górze który contestuje flagę - niestety bezskutecznie. Forebodder podlatuje w taki sposób żeby stać 6" od Tormentor'a na samej górze. Hermit wstaje z knockdown'a i używa Whispers at the Gate. Zaateroth rzuca Scything Touch na Tormentor'a i Ghost Walka na siebie po czym wycofuje się i nieopatrznie staje w AOE 5" Energy Field, a że jest w aurze Hermit'a, która obniża ARM dostaje sześć lub siedem obrażeń. Wcześniej miała już wbite pięć więc zostaje na pięciu hp. Strzela w Woldwratha z boostem na obrażenia i zostaje bez esencji, przed końcem aktywacji rzuca jeszcze FEAT'a i poświęca Lorda Rogeta przywołując Tormentor'a. Trzy horrory atakują Wold'a w kolejności Desolator a później Tormentory, Infernal Gate go dobija triggerując Rites of Torment na Tormentorze który stoi na dole ekranu. Z dołu kolejne trzy horrory szarżują w kolejnego Woldwratha w tej samej kolejności - Desolator, a później Tormentor'y. Niestety bez Scything Touch i aury Hermita biją na rzut kostkami (-4). Zostawiają go na mniej więcej dwudziestu punktach życia. Zdobywamy po jednym punkcie.


INFERNALE -2
CIRCLE OF OROBOROS -2
 

TURA 3B - CIRCLE OF OROBOROS

Krecior leczy Woldwrath'a który stoi otoczony przez horrory. Daje mu Puppet Mastera od Chuck'a Dogwood'a i strzela w Zaateroth z boostem - nie pamiętam czy był przerzut czy nie ale skutek jest taki że Zaateroth ginie i podajemy sobie ręce

 
SŁOWO NA KONIEC

Cóż mogę powiedzieć, był to zdecydowanie jeden z moich słabszych match’y w ostatnim czasie. Po analizie doszedłem do takiej ilości błędów czy też bezsensownych ruchów które nie miały prawa się wydarzyć. Po kolei - podtrzymywanie Rites of Torment w drugiej a tym bardziej w trzeciej turze było bezsensowną stratą esencji której później zbrakło aby Zaateroth została na chociażby jednej. Sama Zaateroth nie potrzebnie wyszła tak bardzo do przodu w drugiej turze, w tej samej turze zapomniałem o aktywacji Hermit’a, mógłby chociaż dać Zaateroth kolejną esencję. Z tej perspektywy nie wiem czy i ile by to zmieniło ale pominięcie aktywacji któregokolwiek modelu jest nie akceptowalne. Dużym błędem(chociaż tak bym tego nie nazwał) było nie dopilnowanie przeciwnika w kwestii położenia AOE 5” Energy Fielda, którego nie widziałem i zwyczajnie zapomniałem, że tam jest. Na koniec doszedłem do wniosku, dopytując sam siebie czy naprawdę myślałem, że dam radę zabić 2 huge bestie, każda po 23 ARM'a? Przecież matematycznie to się nie spinało ani trochę. No cóż... cytując klasyka chyba faktycznie między turami powinienem był zamoczyć głowę bo totalnie straciłem zdolność racjonalnego myślenia i chłodnej kalkulacji :).
 
Dzięki Kretu!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Omodamos, The Black Gate(Bartuk) vs Bethayne, Pride of Everblight(Krzysiu) - 10.10.2020

  SCENARIUSZ: Invasion INFERNALE Theme: Dark Legacy 75 / 75 Army Omodamos, The Black Gate - WJ: +28 - Tormentor - PC: 12 (Battlegroup Po...