wtorek, 21 lipca 2020

Agathon, The Voice in the Darkness(Bartuk) vs General Ossrum(Sir Pablit) - 50 PKT 19.07.2020




Scenariusz: Spread the Net

Mercenaries:
Theme: Hammer Strike: 
50 / 50 Army 

General Ossrum - WJ: +28 
- Ghordson Driller - PC: 10 (Battlegroup Points Used: 10) 
- Grundback Blaster - PC: 6 (Battlegroup Points Used: 6) 
- Grundback Blaster - PC: 6 (Battlegroup Points Used: 6) 
- Grundback Blaster - PC: 6 (Battlegroup Points Used: 6) 
- Grundback Gunner - PC: 6 
- Grundback Gunner - PC: 6 

Hammerfall Siege Crawler - PC: 18 

Steelhead Gunner - PC: 3 
Steelhead Gunner - PC: 3 
Balthazar Bamfist - PC: 4 

Horgenhold Artillery Corps - Gunner & 2 Grunts: 0 
Horgenhold Artillery Corps - Gunner & 2 Grunts: 0 
Horgenhold Forge Guard - Leader & 5 Grunts: 10


Infernals:
Theme: Dark Legacy
50 / 50 Army 

Agathon, The Voice in the Darkness - WJ: +28 
- Foreboder - PC: 4 (Battlegroup Points Used: 4) 
- Foreboder - PC: 4 (Battlegroup Points Used: 4) 
- Foreboder - PC: 4 (Battlegroup Points Used: 4) 
- Tormentor - PC: 12 (Battlegroup Points Used: 12) 
- Soul Stalker - PC: 13 (Battlegroup Points Used: 4) 

Great Princess Regna Gravnoy - PC: 0 
Alain Runewood, Lord of Ash - PC: 0 Lord Roget d'Vyaros - PC: 4 
Hermit of Henge Hold - PC: 5 
The Wretch - PC: 4 
Valin Hauke, The Fallen Knight - PC: 7 
Eilish Garrity, the Dark Seeker - PC: 5 

Cultist Band - Leader & 3 Grunts: 5 
Cultist Band - Leader & 5 Grunts: 7 
- Master Preceptor Orin Midwinter - PC: 4

Rozstawienie i wybór stron:

Infernals:

Kolejna z gier niewątpliwie trudną(jak na ten moment) do grania frakcją. Nie do końca znam jeszcze odporność swoich modeli i możliwości w konfrontacji z różnymi frakcjami więc na początek 2 proste założenia - pochować Foreboddery w miejscach gdzie będą bezpieczne przed ostrzałem a jednocześnie będą miały dobre wyjście do zrobienia CK, oraz drugie to żeby zaczynać pierwszy - ciągle mam przeświadczenie że daje mi to przewagę w przywoływaniu horrorów. Udało się wygrać rzut i ruszam jako pierwszy.

Mercenaries:

Zaczynam jako drugi , dosyć przyjemny scenariusz. Bardzo nie chciało mi się wyciągać dwarfów z boxów, ale Bartek mnie przekonał. Zdejmuję steltha, Siege Crawlerem a przeciwnik ma klika ciekawych myczków, żeby dostać stealth'a. Do tego jest odporny na knocdowna ( feat Bartolla kompletnie by się nie sprawdził).

Tura 1a - Infernals


Zaczynam pierwszy, ruszam się wszystkim do przodu, zostając poza zasięgami albo za budynkami. Agathon rzuca Tethera na Soul Stalkera żeby przysunąć go o 3" po skończonym ruchu a sam poświęca Wretcha przywołując Desolatora na pole walki. Regna natomiast przywołuje Shrieker'a oraz stając bezpiecznie z tyłu rzuca deceleration obejmując zasięgiem zaklęcia najważniejsze modele.

Tura 1b - Mercenaries

Wielki domek na środku mapy bardzo ratujący tyłek. Zaczynam aktywacją Osruma odpalam energizera i rzucam fire for effect na Siege Crawlera. Domek całkowicie zasłania mojego castera. Z lewej flanki dałem jednego mortara żeby solosik mógł punktować. Po lewej także Battle Engine aby zblokować Bartkowi strefę( 40 hp i armor 20 zrobi swoje) 2 kurczaki ze sprejkami do ostrzału piechoty i ewentualnych pushy. Oddziałem dwarfów za domkiem blokuję osruma i czekam aż coś się wychli. Prawa strona - ustawiłem się w strefie poza zasięgiem Soul Stalkera.

Tura 2a - Infernals


Bardzo ważna tura i natłok pomysłów oraz ewentualnych rozwiązań przytłoczył mnie na tyle że straciłem dużo za dużo czasu. Najpierw Agathon poświecił jednego z kultystów przywracając swoje esencje do pełna. Pierwszy pomysł który próbowałem zrealizować to złapanie aurą hermita obniżającą ARM o -2 (whispers at the gate) Ossruma i zrobienie CK. Paweł jednak dobrze osłonił Ossruma używając dwarfów i nie było szansy żeby się tam prześlizgnąć chanellerem. Z jednej strony ustawiłem horrory tak żeby Siege Crawler zaatakował ewentualnie tylko jednego. Z drugiej strony Agathon przyciągnął 3 jacki Hellmouthem poświęcając przy tym 3 swoich kultystów. Hermit obniżył ARM o -2 a Soul Stalker zaatakował zabijając Drillera i raniąc Grundback Blaster'a którego dobił shrieker. Niestety nie przywołałem horrora z braku esencji, nie contestowałem strefy i flagi Pawła a sam w obawie o stratę solosa nie ustawiłem go do swojej flagi a solos i tak zginął. Mimo zabicia 2 jacków to nie do końca jestem zadowolony z tej tury, zwłaszcza że straciłem bardzo dużo czasu.

Tura 2b - Mercenaries


Boląca strata drilera i kurczaka, ale chcę wykorzystać mocno osłabionego robaka ( aura hermita -2 arm), przez chwilę zastanawiałem się nad CK, ale caster Bartka ma na sobie dużo esencji i sporego defa. i Znów odpalam Osruma wrzucam buldoze i energizer , podtrzymuję fire for effect i FEAT (+3 do Spd + 3 Arm) Dzięki połączeniu buldoze + energizer uwalniam się od robaka na swojej prawej flance, wchodzę sobię do jeziora i zabijam solosa strzelając mu w plecki, zablokowałem Bartka flagę mam (21 Arma). Na lewej flance muszę uważać na kontr-szarżę Tormentora, podchodzę blasterkiem i buldozuje go 2 cale żeby mi się zmieścił elegancko Siege Crawler, próbuję strzelić po forebodderze w koniuszku strefy ale nie zadaję żadnych obrażeń. Battle Engine mocne 6,5 cala do przodu żeby zablokować strefy, i mieć w zasięgu wzroku robaka . Zdejmuję z niego stelfa. Małe działko wali 4 strzałki po Ciężkim horrorze niewiele mu robiąc 3-5 ran, 2 mocne strzały go właściwie połowią. Crawler z 40 życia i 23 arma daje mi właściwie gwarancję, że Bartek nie zeskoruje. Prawy mortar trafia w robala i ładnie go karci około 1/2 życia zdjęta , mały kurczak po robaku wbija następne kilka ran. Pół Oddziału dwarfów szarżuje i dobija robaka 3 dwarfy wbijają się w Desolatora. zostawiając go na 3 życiach. Reszta wykonuje dziwne ruchy i pozycjonuje się w strefach - flagach żeby zdobyć 2 cp

Mercenaries CP: 2
Infernals CP: 0

Tura 3a - Infernals


Nie jest ciekawie - mam mniej czasu, mniej punktów i mniej potencjału bojowego. No i znowu Agathon poświęca jednego z kultystów a Regna drugiego aby odnowić sobie esencje. Reszta kultystów podchodzi i leczy desolatora oraz daje esencje na tormentora i desolatora. Widzę że nie mam opcji na CK bo musiałbym rzucać na "kostki -6" nawet pod aurą Hermita tak więc Hermit zostaje gdzie jest i rzuca Whispers at the Gate(-2 ARM) jeszcze raz a Shrieker oraz Valin próbują ściągnąć jacka przy fladze co się nie udaje. Strzałkami channelowanymi przez Foreboderry ściągam kilku dwarfów. Przywołuję też tormentora za lorda Rogeta - nie płacąc za to esencji tylko poświęcając solosa. Desolator strzela spreykami po dwarfach zabijając kilku i po Crawlerze obniżając mu ARM o -2 po czym okazuje się że niedomierzyłem i nie jestem w stanie zaatakować go w melee - okropny błąd. Tormentor za to szarżuje w "krasnoludzki czołg" ale zaledwie go połowi. Foreboddery biegną jeden do strefy prostokątnej Pawła a drugi tak aby contestować jego flagę.

Mercenaries CP: 2
Infernals CP: 0

Tura 3b - Mercenaries


 
Już widzę, że jest po grze, rzucam Bulldoze'a i wypycham Foreboddera z prostokątnej strefy a drugiego od swojej flagi. W środkowej strefie wypycham Desolatora a foreboddera zabijam i zdobywam kolejne 3CP.

Mercenaries CP:5
Infernals CP: 0





Słowo na koniec

Bartek: 
Cóż można tutaj skomentować, kilka rzeczy spartoliłem ewidentnie a kilku się nie spodziewałem. Ewidentnie brakuje mi jeszcze ogrania i doświadczenia w grze Infernalami, widać doskonale że nie potrafię wykorzystać ich potencjału w co najmniej kilku aspektach. Trzeba grać i się uczyć. Tak czy inaczej tym razem przyznać muszę że gra z Pawłem dała mi dużo radości. Dzięki Pawle i gratuluję!

Paweł:
Infernale mnie zauroczyły ilością możliwości i mini trigger combosów, które ta rozpiska oferuje, Bardzo mocne w sile horrory, a w tym desolator obniżający arma po trafieniu sprejką z korozją. Piękny w połączeniu z hermitem . Jednak bardzo rozczarował mnie fakt "miękkości" horrorów.


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Omodamos, The Black Gate(Bartuk) vs Bethayne, Pride of Everblight(Krzysiu) - 10.10.2020

  SCENARIUSZ: Invasion INFERNALE Theme: Dark Legacy 75 / 75 Army Omodamos, The Black Gate - WJ: +28 - Tormentor - PC: 12 (Battlegroup Po...