Scenariusz: Spread the Net
Mercenaries:
Theme: Hammer Strike:
50 / 50 Army
General Ossrum - WJ: +28
- Ghordson Driller - PC: 10 (Battlegroup Points Used: 10)
- Grundback Blaster - PC: 6 (Battlegroup Points Used: 6)
- Grundback Blaster - PC: 6 (Battlegroup Points Used: 6)
- Grundback Blaster - PC: 6 (Battlegroup Points Used: 6)
- Grundback Gunner - PC: 6
- Grundback Gunner - PC: 6
Hammerfall Siege Crawler - PC: 18
Steelhead Gunner - PC: 3
Steelhead Gunner - PC: 3
Balthazar Bamfist - PC: 4
Horgenhold Artillery Corps - Gunner & 2 Grunts: 0
Horgenhold Artillery Corps - Gunner & 2 Grunts: 0
Horgenhold Forge Guard - Leader & 5 Grunts: 10
Infernals:
Theme: Dark Legacy
50 / 50 Army
Agathon, The Voice in the Darkness - WJ: +28
- Foreboder - PC: 4 (Battlegroup Points Used: 4)
- Foreboder - PC: 4 (Battlegroup Points Used: 4)
- Foreboder - PC: 4 (Battlegroup Points Used: 4)
- Tormentor - PC: 12 (Battlegroup Points Used: 12)
- Soul Stalker - PC: 13 (Battlegroup Points Used: 4)
Great Princess Regna Gravnoy - PC: 0
Alain Runewood, Lord of Ash - PC: 0 Lord Roget d'Vyaros - PC: 4
Hermit of Henge Hold - PC: 5
The Wretch - PC: 4
Valin Hauke, The Fallen Knight - PC: 7
Eilish Garrity, the Dark Seeker - PC: 5
Cultist Band - Leader & 3 Grunts: 5
Cultist Band - Leader & 5 Grunts: 7
- Master Preceptor Orin Midwinter - PC: 4
Rozstawienie i wybór stron:
Infernals:
Kolejna z gier niewątpliwie trudną(jak na ten moment) do grania frakcją. Nie do końca znam jeszcze odporność swoich modeli i możliwości w konfrontacji z różnymi frakcjami więc na początek 2 proste założenia - pochować Foreboddery w miejscach gdzie będą bezpieczne przed ostrzałem a jednocześnie będą miały dobre wyjście do zrobienia CK, oraz drugie to żeby zaczynać pierwszy - ciągle mam przeświadczenie że daje mi to przewagę w przywoływaniu horrorów. Udało się wygrać rzut i ruszam jako pierwszy.
Mercenaries:
Zaczynam jako drugi , dosyć przyjemny scenariusz. Bardzo
nie chciało mi się wyciągać dwarfów z boxów, ale Bartek mnie przekonał.
Zdejmuję steltha, Siege Crawlerem a przeciwnik ma klika ciekawych myczków, żeby dostać stealth'a.
Do tego jest odporny na knocdowna ( feat Bartolla kompletnie by się nie sprawdził).
Tura 1a - Infernals
Zaczynam pierwszy, ruszam się wszystkim do przodu, zostając poza zasięgami albo za budynkami. Agathon rzuca Tethera na Soul Stalkera żeby przysunąć go o 3" po skończonym ruchu a sam poświęca Wretcha przywołując Desolatora na pole walki. Regna natomiast przywołuje Shrieker'a oraz stając bezpiecznie z tyłu rzuca deceleration obejmując zasięgiem zaklęcia najważniejsze modele.
Tura 1b - Mercenaries
Wielki
domek na środku mapy bardzo ratujący tyłek. Zaczynam aktywacją Osruma odpalam
energizera i rzucam fire for effect na Siege Crawlera. Domek całkowicie zasłania mojego castera. Z lewej flanki dałem jednego mortara żeby solosik mógł punktować. Po
lewej także Battle Engine aby zblokować Bartkowi strefę( 40 hp i armor 20 zrobi swoje) 2 kurczaki
ze sprejkami do ostrzału piechoty i ewentualnych pushy. Oddziałem dwarfów za domkiem
blokuję osruma i czekam aż coś się wychli. Prawa strona - ustawiłem się w
strefie poza zasięgiem Soul Stalkera.
Tura 2a - Infernals
Bardzo ważna tura i natłok pomysłów oraz ewentualnych rozwiązań przytłoczył mnie na tyle że straciłem dużo za dużo czasu. Najpierw Agathon poświecił jednego z kultystów przywracając swoje esencje do pełna. Pierwszy pomysł który próbowałem zrealizować to złapanie aurą hermita obniżającą ARM o -2 (whispers at the gate) Ossruma i zrobienie CK. Paweł jednak dobrze osłonił Ossruma używając dwarfów i nie było szansy żeby się tam prześlizgnąć chanellerem. Z jednej strony ustawiłem horrory tak żeby Siege Crawler zaatakował ewentualnie tylko jednego. Z drugiej strony Agathon przyciągnął 3 jacki Hellmouthem poświęcając przy tym 3 swoich kultystów. Hermit obniżył ARM o -2 a Soul Stalker zaatakował zabijając Drillera i raniąc Grundback Blaster'a którego dobił shrieker. Niestety nie przywołałem horrora z braku esencji, nie contestowałem strefy i flagi Pawła a sam w obawie o stratę solosa nie ustawiłem go do swojej flagi a solos i tak zginął. Mimo zabicia 2 jacków to nie do końca jestem zadowolony z tej tury, zwłaszcza że straciłem bardzo dużo czasu.
Tura 2b - Mercenaries
Boląca
strata drilera i kurczaka, ale chcę wykorzystać mocno osłabionego robaka ( aura
hermita -2 arm), przez chwilę zastanawiałem się nad CK, ale caster Bartka ma na
sobie dużo esencji i sporego defa. i Znów odpalam Osruma wrzucam buldoze i
energizer , podtrzymuję fire for effect i FEAT (+3 do Spd + 3 Arm) Dzięki
połączeniu buldoze + energizer uwalniam się od robaka na swojej prawej flance,
wchodzę sobię do jeziora i zabijam solosa strzelając mu w plecki, zablokowałem Bartka flagę mam (21 Arma). Na lewej flance muszę uważać na kontr-szarżę
Tormentora, podchodzę blasterkiem i buldozuje go 2 cale żeby mi się
zmieścił elegancko Siege Crawler, próbuję strzelić po forebodderze w koniuszku strefy ale
nie zadaję żadnych obrażeń. Battle Engine mocne 6,5 cala do przodu żeby zablokować
strefy, i mieć w zasięgu wzroku robaka . Zdejmuję z niego stelfa. Małe działko
wali 4 strzałki po Ciężkim horrorze niewiele mu robiąc 3-5 ran, 2 mocne strzały
go właściwie połowią. Crawler z 40 życia i 23 arma daje mi właściwie
gwarancję, że Bartek nie zeskoruje. Prawy mortar trafia w robala i ładnie go
karci około 1/2 życia zdjęta , mały kurczak po robaku wbija następne kilka ran.
Pół Oddziału dwarfów szarżuje i dobija robaka 3 dwarfy wbijają się w Desolatora. zostawiając go na 3 życiach. Reszta wykonuje dziwne
ruchy i pozycjonuje się w strefach - flagach żeby zdobyć 2 cp
Mercenaries CP: 2
Infernals CP: 0
Tura 3a - Infernals
Nie jest ciekawie - mam mniej czasu, mniej punktów i mniej potencjału bojowego. No i znowu Agathon poświęca jednego z kultystów a Regna drugiego aby odnowić sobie esencje. Reszta kultystów podchodzi i leczy desolatora oraz daje esencje na tormentora i desolatora. Widzę że nie mam opcji na CK bo musiałbym rzucać na "kostki -6" nawet pod aurą Hermita tak więc Hermit zostaje gdzie jest i rzuca Whispers at the Gate(-2 ARM) jeszcze raz a Shrieker oraz Valin próbują ściągnąć jacka przy fladze co się nie udaje. Strzałkami channelowanymi przez Foreboderry ściągam kilku dwarfów. Przywołuję też tormentora za lorda Rogeta - nie płacąc za to esencji tylko poświęcając solosa. Desolator strzela spreykami po dwarfach zabijając kilku i po Crawlerze obniżając mu ARM o -2 po czym okazuje się że niedomierzyłem i nie jestem w stanie zaatakować go w melee - okropny błąd. Tormentor za to szarżuje w "krasnoludzki czołg" ale zaledwie go połowi. Foreboddery biegną jeden do strefy prostokątnej Pawła a drugi tak aby contestować jego flagę.
Mercenaries CP: 2
Infernals CP: 0
Tura 3b - Mercenaries
Już widzę, że jest po grze, rzucam Bulldoze'a i wypycham Foreboddera z prostokątnej strefy a drugiego od swojej flagi. W środkowej strefie wypycham Desolatora a foreboddera zabijam i zdobywam kolejne 3CP.
Mercenaries CP:5
Infernals CP: 0
Słowo na koniec
Bartek:
Cóż można tutaj skomentować, kilka rzeczy spartoliłem ewidentnie a kilku się nie spodziewałem. Ewidentnie brakuje mi jeszcze ogrania i doświadczenia w grze Infernalami, widać doskonale że nie potrafię wykorzystać ich potencjału w co najmniej kilku aspektach. Trzeba grać i się uczyć. Tak czy inaczej tym razem przyznać muszę że gra z Pawłem dała mi dużo radości. Dzięki Pawle i gratuluję!
Paweł:
Infernale mnie zauroczyły ilością możliwości i mini trigger combosów, które ta rozpiska oferuje, Bardzo mocne w sile horrory, a w tym desolator obniżający arma po trafieniu sprejką z korozją. Piękny w połączeniu z hermitem . Jednak bardzo rozczarował mnie fakt "miękkości" horrorów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz