sobota, 11 lipca 2020

Nadill [Kaelyssa 1 RoS] vs Sociu [Grissel 1 Trollbloods] 10.07.2020

Witajcie po pandemii!

Dzisiaj gra z piąteczku w ramach naszej małej lokalnej ligi (10 osob sic!). Psychika po pracy w korpopracy wymaga regeneracji  przed właściwym rozpoczęciem weekendu- jest maszynka jest i piwko.

Kostki przemówiły - gramy scenariusz nr 2 - BUNKERS !, Trolle wygrywają rzut i zaczynają, Retrybution wybiera stronę z obstruction po swojej stronie aby chować za nim castera.

Rozpiska Nadilla
Kaelyssa 1 +290
Hydra 15
Hydra 15
Arcanist Mechanik 2
Arcanist Mechanik 2
Dawnguard Destor Thane 7
Eiryss, Mage Hunter of Ios 0(7)
House Shyeel Artificer 0(5)
Lys Healer 3
Dawnguard Destors (min) 12
Dawnguard Sentinels (max) 18
Dawnguard Sentinel Officer & Standard 4
Soulless Escort (1) 1

Rozpiska Socia
Grissel Bloodsong, Fell Caller
Grissel 1 +29
Mulg the Ancient 22
Troll Bouncer 9
Dhunian Archon 0(6)
Dhunian Archon 0(6)
Hermit of Henge Hold 5
Gatorman Bokor & Bog Trog Swamp Shamblers 10
Krielstone Bearer & Stone Scribes (min) 6
Stone Scribe Elder 3
Trollkin Runeshapers 8
Trollkin Runeshapers 8
Trollkin Runeshapers 8

Tereny od lewej : chmura, rubble, las, na środku płonacy las, obsttruction poza kadrem, jezioro.

Roztawienie Sociu od lewej:
Runeshapers A, Runeshapers B, Dhunian Archon, Kreilstone Bearer, Grissel1, Bouncer, Mulg, Bokor, Runshapers C, Dhunian Archon.

Rozstawienie Nadill od lewej
Eiryss1 na Advance Deployment, Dawnguard Sentinels , Shyeel Artificer, Lys Healer, dwie Hydry z Arcanistami, Kaelyssa1, Dawnguard Destors i Destor Thane.

Round 1 Tura 1 Sociu.
Jak to pierwsza tura, wszystko szarżuje lub biegnie, tak aby nie wejść za wieloma modelami w zasięgi strzałów hydr. Korzystam z lasu i murku żeby schować Runeshaperów. Nie oczekuję większych strat, wszystkie Trollkiny w zasięgach Dhunian Archonów.
Round 1 Tura 1 Nadill
Eiryss zostaje w coverze i strzela Snipe Shotem po trollach. Staram się wszystkim ustawiać poza threatem. Sentinele biegną do przodu, Artificer za nimi, dając unitowi +2 Def na strzelanie i magie oraz odporność na blasty. Hydry idą do przodu bez strzałów. Kaelyssa chowa się za obstrukcją i rzuca na siebie Refugee (po udanym ataku, może pod koniec zrobić full advance) oraz Blur na oddział Sentinali (+3 Def na strzelanie i magie). Destors biegną do przodu, zostając poza threatami i szykują się na walkę pod flagą. So far so good.

Round 2 Turn 1 Sociu
Po ustawieniu Nadilla, straciłem całkiem sporo czasu myśląc, co konkretnie kombinuje - sztuczki pamiętałem na Kaelyss, ale możliwości oddziałów elfów były dla mnie zagadką. Ostatecznie uznałem, że ustawie się maksymalnie wysoko aby utrudnić nabicie punktów ze scenariusza. Od lewej blokuję flagę Runeshapers A, środek flagi blokuję żabkami, lewą flagę blokuję 5 żabolami. Może coś przeżyje. Wszystkie ważne cele w aurze Krielstone Bearera, shildguarda i Hermita.

Round 2 turn 2 Nadill
Eiryss zabija jednego trolla ze Snipe Shota, dalej zostaje w Coverze, liczę na jej DEF 20 przed atakami. Oddział Sentineli biegnie do przodu, ustawiam się poza threat (ruch + reach), dzieląc oddział na lewą flagę jako wsparcie i środek aby mogli powalczyć z bestiami. Część Sentineli weszła w płonący las, więc Lys Healer podchodzi i usuwa Continuous Efecty z oddziału. Destors szarżują w żabki - impacty, lance i gunfighter robią dobrą robotę i wszystkie żabki przy fladze giną. Solos Destor Thane zajmuje flagę. Hydry w pełni naładowane (3 Focusy, 15” zasięgu broni, 15 Pow) strzelają po Bokorze, zabijając go i resztę żabek. Kaelyssa probowała strzelać ale dużo nie zrobiła (chyba ściągnęła troche furii z bestii). Potem poszedł FEAT - Cała armia dostaje Stealth oraz nie można szarżować i slamować moich modeli. Tutaj zastanawiałem się czy nie wydać ostatnich 2 FOC na Banishment dla kawalerii, ale ostatecznie zapomniałem chyba o tym, co mnie potem zaboli.
Niestety te emocje foto niewyraźne ;). CP 2:1 dla Nadilla


Round 3 turn1
Trochę się zdziwiłem, ile udało się w R2T2 zabić Nadillowi, utrata Bokora zabolała. Mogłem go uratować Hermitem, ale uznałem że przy średnim rzucie powinien przeżyć - niestety Nadill rzucił wysoko dmg na 3k6.
Karty zostały odkryte, teraz moja kolej na próbę przejęcia inicjatywy mimo rzuconego feata Kaellys. Moja rozpiska wymaga dużej cierpliwości, powolutku zatem idę do przodu na prawej flance. Przez Mulga chanelluję Calamity na oddział kawalerii, po czym zabijam cały oddział Runeshaperami C. Lewa flanka uciekam ostatnim Runeshaperem w chmurę contestując flagę. Na środku blokuje trochę linie szarż i flagę Runeshapers B. CP 3:2 dla Nadilla
Dawnguard Sentinels wywierają na mnie dużą presję, olbrzymi def na magię i strzelanie ,arm, NO KD vengeance, staram się ich rozciągnąć maksymalnie, aby nie poszli ławą środkiem stołu - specjalnie nie zabijam nikogo aby nie włączyć vengeance. Ponownie wszystkie ważne części rozpiski staram się chować. Archony za murkiem/lasem, caster bezpieczny przy hermicie i bouncerze znając potencjał gry na assasynację elfów.

R3T2 Nadill
Utrata kawalerii mocno mnie zabolała, bo straciłem możliwość utrzymania flagi i walki na tej flance. Eyriss strzela po trolu Snipem. Obie Hydry strzelają po ciężkiej bestii zadając łącznie ok 10-12 obrażeń. Teraz Sentinele wchodzą do gry i szarżują - dwójka w trolla w chmurce, aby usunąć kontestowanie flagi, jednaj jeden Sentinel pudłuje, a cios drugiego jest transferowany na archona. Reszta oddziału szarżuje w trole po śródku i bestie, na szarży dostają pathfindera, więc dochodzą na lajcie. Zabijam 2 modele trolli i ranię bestie. Jeden Sentinel pobiegł w strefę aby kontestować Sociowi strefę. Dodatkowo aktywuje mini feata na Sentinelach, dając im +3 ARM i No KD. Shyeel Artificer próbuje desperacko zdjąć trola z mgły magic atakiem, jednak za duży DEF. Lys Healer zdejmuje Continuous Efekt znowu. Kaelyssa probowała strzelać po bestii ale za duży ARM, ściągnąłem tylko trochę furii.
CP 4:2 dla Nadilla

Round 4 Turn 1 Sociu
Na lewej flance przeżywa Runeshaper A, dzięki Archonowi który stoi bezpiecznie za lasem. Mimo to Nadill ma już sporo przewagi w CP.
Jedyna moja szansa, aby pozostać w grze to nadrobienie strat w CP . Czyszczę większość elfów ze środka stołu bestiami, udaje się wyczyścić całą prawą flankę. CP 5:4 dla Nadilla.
Lewa flanka jest niestety do oddania Nadillowi, środkową flagę liczę że zablokuję Bouncerem z 21 arm, prawa flanka jest za to moja i nie oddam ;). Grissel1 bezpiecznie z tyłu, jest hermit, kamień do ochrony.

Round 4 turn 2
Jestem niestety -10 min na czasie w stosunku do Socia. Aktywacja Vengence na Sentinelach pozwala mi ustawić się pozostałymi do kolejnej szarży i wypłacić kilka ataków. Jedna Hydra i Kaelyssa strzelają po Bouncerze i mocno go ranią. ostatnie szarże Sentinelami i udaje mi się wyczyścić lewą flankę przy fladze, załatwić trolla przy środkowej fladze i podbiec do strefy Socia i ją kontestować. Arcanist daje Concentrated Power ostatniej Hydrze (+2 POW na melee attacks) i szarżuje na Bouncera wypłacając szarżowy atak z 17 POW, ostatecznie zabijając go i uwalniając środkową flagę od trolli. Shyeel Artificer podbiega do środkowej flagi, Lys Healer podbiega kontestować prawą flagę.
 CP 8:4 dla Nadilla.

Koniec. Koniec czasu na zegarze Nadilla, elfy mimo przewagi na stole przegrywają przez death clock.


Sociu: W tej grze Krielstone Berarer odwalił kawał dobrej roboty, kamyk był przez całą grę tam gdzie go potrzebowałem rozdając tak potrzebnego +2 ARM. Archony również świetnie wyłapywały ataki elfów. Z mojej strony, za agresywnie poszedłem żabkami do przodu, tracać je i bokora. Ze strony Nadilla, popełnił 1 błąd nie dając kawalerii odporności na czary, to kosztowało go grę.

Nadill: Ogólnie jestem zadowolony z mojego planu na scenariusz. Niestety jedyny karzący błąd to zawahanie się nad rzuceniem Banishment na oddział Dawnguard Destors - zagrałem zbyt ostrożnie i zostawiłem sobie 2 FOC na casterze, jednak i tak był bezpieczny, co mnie kosztowało wczesną utratę prawej flanki. Miałem też niefarta na lewej flance kiedy jeden Sentinel spudłował pewny atak. Przez to nie pozbyłem się trolla z flagi i byłem 1 CP do tyłu, co by mi potem umożliwiło wygraną na scenariusz. Pozostała część gry szła wg planu, niestety wysoki ARM i Shield Guardy mocno ograniczały mi próby assasynacji. W którymś momencie za dużo czasu zmarnowałem, możliwe że przy ruchach i atakach od Vengence i inne rozkminy z solosami. Niestety, kolejna gra, w której szło mi dobrze, ale czas… :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Omodamos, The Black Gate(Bartuk) vs Bethayne, Pride of Everblight(Krzysiu) - 10.10.2020

  SCENARIUSZ: Invasion INFERNALE Theme: Dark Legacy 75 / 75 Army Omodamos, The Black Gate - WJ: +28 - Tormentor - PC: 12 (Battlegroup Po...